Thursday, March 12, 2009

Sebuah Filem Yang Saya Pernah Tonton.


14 June 2007, Saya dan keluarga saya ke Suntec City untuk menoton wayang di pawagam bernama ENG WAH. Filem yang kami menonton adalah TRANSFORMERS . Filem ini tentang dua jenis kumpulan robot yang bermusuhan , DECEPTICON dan AUTOBOTS. DECEPTICON cuba menakluki bumi ini dan menunjukkan semua orang yang Decepticon adalah kumpulan robot yang paling kuat di seluruh dunia.Tanpa mendapatkan sebuah kubus yang mempunyai kuasa yang amat kuat itu, mereka tidak boleh dapat menang perangan ini. Kumpulan AUTOBOTS bekerja keras untuk menjaga kubus itu dengan hidup mereka sendiri. Seorang lelaki ini bernama Sam Witwicky. Dia mempunyai cermin mata arwah datuknya yang mengadakan sebuah kode untuk mengaktifkan kubus itu. Di bumi ini, Decepticon tiba ke darat lalu mencari cermin mata itu. Autobots pula tiba ke bumi untuk menjaga Sam bersama kubus itu daripada pengangan Decepticon.Apabila kedua-dua kumpulan robot telah tiba ke bumi, manusia menolong kumpulan Autobots untuk berlawan Decepticons hingga mereka mampus.Ketua Autobots ialah Optimus Prime dan ketua Decepticon ialah Megatron.

Akhirnya, decepticon gagal untuk mengambil kubus itu dari Sam bersama cermin mata itu.Autobots telah kehilangan satu robot askar dari kumpulan mereka iaitu Jazz.
Autobots telah berlawan dengan sepenuh kuat sekali dan Megatron telah dibunuh atas kebakaran kubus itu di dalam hatinya.Megatron dibuang ke laut sepenuh jauh dari darat kira-kira 2000 kilometers supaya dia tidak akan kembali ke darat untuk mulakan perang sekali lagi. Dua askar robot dari Decepticon melarikan diri lalu yang lain telah dimusnahkan.

Cerita ini adalah sebuah filem yang amat menarik kepada saya kerana tembakan dan perlawanan dalam cerita ini menarikan perhatian orang-orang yang melihat filem ini.

No comments:

Post a Comment