Wednesday, August 5, 2009

~Asyraf 4e3~

  • Ternampak sebuah keluarga yang sedang makan di restoran dan mereka sangat bahagia.
  • Sedih kerana ibu bapa saya sudah meninggal 2 tahun lalu.
  • Cemburu melihat orang lain yang bahagia dengan ibu bapa mereka.

  • 2 tahun lalu aku dan ibubapaku keluar untuk pergi makan di sebuah restoran.
  • Kami sedang gembira bersama-sama.
  • Tiba-tiba ibu tercekik tulang ayam yang sedang dia makan.
  • Ayah cuba menyelamatkan ibu tetapi tidak berjaya.
  • Aku dan ayahku menjadi sedih
  • Tidak dapat menerima kematian ibu
  • Ayah mula tidak pergi kerja.

  • Beberapa bulan kemudian, ayah tidak dapat tahan lagi lalu membunuh diri dengan memakan tulang ayam.
  • Aku bertambah sedih.
  • Aku dijaga oleh makcikku yang tidak mempunyai anak.
  • Aku mula ponteng sekolah untuk pergi kubur ibu dan ayah.
  • Aku menjadi tidak suka untuk memakan ayam.
  • Aku mula membuat aduan supaya tulang ayam harus dilarang di negara ini.
  • Namun, aduanku ditolak.
  • Aku mula pergi ke sekolah selepas dipaksa mak cikku.

  • Di sekolah, aku terjumpa seorang pelajar, bernama Ahmed, yang juga sudah hilang ibubapanya.
  • Dia memberitahu aku bagaimana dia dapat melupakan tentangkematian ibubapanya dan terus menghidup.
  • Aku amat kagumi dia.
  • Aku pun cuba melupakan kematian ibubapaku dan terus menghidup bahagia.
  • Kini aku anggap makcikku seperti ibuku.
  • Tetapi aku masih tidak berani untuk memakan ayam.

No comments:

Post a Comment