Wednesday, August 5, 2009

~Mubarak 4e3~


“Ayah ayah! Anis hendak memakai baju tebal bila kita ke Jepun ayah!”Aku terlihat kanak kanak yang sedang memimpin ibu dan bapanya.Aku terus khayal dalam duniaku sendiri.Hidup aku berubah apabila dia menjumpai Katy.Katy adalah seorang Gadis eropah yang ke Singapura sebagai seorang saudagar.Aku menjumpainya dan menjatuh cinta dengannya ketika hendak membuat bisnes untuk Syarikat aku.

Aku dengannya untuk tiga tahun dan mempunyai niat untuk mengahwininya. Ini adalah pertama kali yang saya setia dengan seorang gadis.Aku cintanya sedalam dalam hatiku dan ingin menhidupi hidupku dengannya selama-lamanya hingga akhir nafas dan hayatku.

Tetapi,idamanku tidak akan menjadi sebuah realiti. Katy harus ke negeri asalnya dengan secepat mungkin kerana perlu memotong perbelanjaan kerana ekonomi yang merosot.Aku hendak mengkahwininya tetapi dia enggan untuk masuk Islam. Juga ibu bapaku tidak mahu aku kahwin dengannya jika dia tidak masuk islam.Aku berada di dalam dilemma.Pada ketika itu aku buta kerana cinta dan memilih Katy atas ibu bapaku yang sudah membesarkanku untuk 25 tahun,yang telah memberiku pelajaran menjaga makan minumku walaupun mereka sendiri dalam kelaparan.Bodoh pilihan aku,seperti kacang melupakan kulit.


Aku meningggalkan ibu bapa ku tanpa mengatakan apa apa.Aku tidak kisah tentang perasaan mereka.Aku mengambil beg aku dan berhijrah ke negeri Katy.Ketika di sana aku terus mengkahwini dengannya dengan civil.Hidup di negeri Katy senang lewa.Aku berasa gembira dengannya.Tetapi pada suatu hari, aku ditimpa kemalangan.Aku cedera teruk.Tangan,kaki,dan leherku patah.kemalangan itu hampir hampir mengambil nyawa aku.


Katy meninggalkanku kerana aku sudah cacat dan tidak mahu menolong aku membayar bil hospital yang besar.Aku kembali ke dunia apabila merasa kesakitan di leherku.Aku telah membuat keputusan untuk kembali balik ke Singapura dan meminta maaf kepada ibu bapaku yang ku telah hampakan dan menderhakai.


Kini aku berada di lapangan terbang. “ Flight 138. 3 minutes “ suara yang bernada manis dan lembut berkata di speaker menandakan yang aku harus menyediakan diri untuk berpisah dari negeri Katy dan kembali ke Ibu bapaku.Dengan perlahan aku mengkayuh kerusi rodaku ke arah flight aku.Besarlah harapanku yang mereka akan memaafkanku yang telah menghampak

No comments:

Post a Comment